Tips en oefeningen

Je energie versterken
Tips en oefeningen voor deze bijzonder tijd

Lieve lezer,

Opeens staat de wereld zoals we die kennen (gedeeltelijk) stil. Door het corona virus is onze bewegingsvrijheid en onze sociale contacten met andere mensen nu enorm beperkt en velen van ons kunnen hun ouders, kinderen of andere geliefden en vrienden alleen via telefoon of internet zien en/of spreken.
Daarbij komt nog de angst en de onzekerheid die met deze situatie samenhangen. De onzekerheid over de gezondheid van onze geliefden, onszelf, ons werk en nog veel meer.
Wat doet dit met onze energie en wat kunnen we zelf doen om beter met de uitdagingen van deze bijzondere tijd om te kunnen gaan.
Voor mij reden om een pagina aan te maken met wat tips en oefeningen waar je hopelijk iets aan hebt.

Gronden

Het is nu heel belangrijk om goed gegrond te zijn. Neem iedere dag even de tijd om contact te maken met je gronding en deze te versterken. Als je niet weet hoe dit moet kijk dan hier op mijn website daar staat uitgebreid beschreven hoe je kunt gronden (en centreren).

Oefeningen:

Hieronder linkjes naar you tube filmpjes met ondersteunende oefeningen. Ze zijn simpel en de meeste zijn kort. Daarbij zijn ze ook nog eens leuk om te doen en hebben ze direct een positief effect op je energie.
Na een paar keer kijken ken je de oefeningen uit je hoofd en kun je ze zelf doen. Probeer het gewoon eens uit.

De Dagelijkse Energie Routine (DER – je energie versterken tijd 5-7 minuten)

Een fijne oefening om de dag mee te beginnen (of om tussendoor te doen) die je energie in beweging zet en die je energie versterkt. Als je deze reeks oefeningen kent kun je die in vijfminuten doen (maar langer mag natuurlijk ook). Probeer het eens uit en merk hoe goed het je doet. Voor degene die deze nog niet kennen hier de uitgebreide versie van Prune Harris waarin uitgelegd wordt waar e.e.a. voor werkt.

De Celtic Weave – aura versterken (tijd 1-2 minuten)

Omdat ik merk dat de energie bij veel mensen momenteel aan de onderkant van hun aura minder stevig is wil ik je aanraden om regelmatig de Celtic Weave te doen. Dit is een heel simpele maar zeer krachtige oefening om je aura te versterken en die je kunt doen als je je niet goed gegrond of wiebelig voelt of gewoon niet zo lekker.

Een Open Hart
En misschien een van de belangrijkste dingen die we nu voor ons zelf en anderen kunnen doen is een Open Hart houden!
Op hart gebied zie ik dat er bij veel mensen vanalles gebeurd, vandaar dat ik onderstaande oefening er bij doe.
Als we angstig zijn of stress hebben heeft onze energie de neiging om naar binnen te klappen of kleiner te worden. En zeker bij het hart is dat nu bij veel mensen zichtbaar. Het mooie is dat het hart nu vaak ook opener is (denk aan de enorme compassie en alle aardige kleine en grote dingen die mensen nu voor elkaar doen of voor elkaar over hebben).
Met elke dag even contact maken met je hart (bijvoorbeeld door gewoon je hand er op leggen en dan een aantal keer door je hart in- en uitademen) ondersteun je je hart en dus jezelf in deze uitdagende tijd.
Nu is de tijd voor ons om ons te verbinden met ons hart, om te voelen wat echt van belang is.
Luister naar je hart!

De 9- harten oefening – Zachtheid voor jezelf (tijd 1-2 minuten)

Op hart gebied zie ik dat er bij veel mensen ook vanalles gebeurd, vandaar dat ik onderstaande oefening er ook bij doe. Hier een filmpje van Ingrid de Geus van Energie Werkt.

Hier de link naar de pagina van Hay House Publishers met gratis mediaties, films en meer.

En hier een kort filmpje (5 minuten) met een heel effectieve EFT oefening ter vermindering van stress.